OPV 2016

Datum: 26-27/2-2016
Plats: Värings Scoutstuga
Tid: Första startande kl19:00
Kostnad: 120kr
För: Utmanare, rover och ledare
Anmälan senast 17/2-2016 till emil_932@hotmail.com

Årets upplaga av Operation Vildmark kommer utgå från Värings Scoutsuga och vandringen är beräknad till ca 2 mil fågelvägen. Vandringen bjuder på många utmaningar, en del i form av kontroller och andra i form av fysiska påfrestningar. Vi kan varken råda över vädret eller era vägval och rekommenderar därför er att packa smart!

Reglemente

  • En patrull består av 4-8 deltagare
  • utmanare (seniorer), rover och ledare är välkomna att deltaga
  •  Varje patrull har en maxtid på 24 timmar
  • normal hajkutrustning får tas med, men ingen mat eller tekniska prylar så som mobiler, pulsklockor eller liknande.
  • tobak kommer beslagtas
  • varje deltagare ska ha med en reflexväst

För att undvika fusk kommer en visitering ske innan start. Vi kommer gå igenom de väskor ni ska ha med er, men också visitera era kläder, underkläderna kommer ni få behålla på. Allt som är teknik tobak, eller någon form av föda, kommer beslagtas.

Mat som ska tas med av medicinska skäl ska kunna styrkas med läkarintyg eller medicinskt recept

 

Innan start och efter målgång

En mobil lämnas in för plomering och visitation sker Innan den utsatta startiden, alltså är det bra att vara på plats i god tid innan start. Ni kommer också ha möjlighet att lägga ifrån er den packning ni inte vill bära på, som sovsaker om ni vill sova efter.

Efter målgången kommer vi bjuda på mat och när alla gått i mål, beräknas poängen. Vi rekommenderar starkt att varje patrull har en utvilad chaufför på plats. Ska deltagarna själva köra hem, är det ett krav på minst sex timmars sömn.

Tips till packningen

  • Stormkök, tändstickor, T-sprit
  • Vattenflaska, vatten kommer finnas att tillgå vid varje station
  • Reflexväst
  • En fulladdad mobil för nödbrevet

Anmälan

Då vandringen är ganska tidskrävande och patrullerna startar på en halvtimmas intervall, begränsas antalet patruller till 15st, så det är alltså de 15 första att anmäla sig, som får gå OPV.

 

Vid anmälan ska följande uppges:

  • Patrullens namn
  • Antal medlemmar
  • Namn och födelsedata på samtliga patrullmedlemmar
  • Hur många gånger var och en har gått OPV tidigare
  • Eventuella allergier eller specialkost
  • Önskad starttid
  • Namn, mobilnr och mejladress till en patrullmedlem som vi kan kontakta vid eventuella frågor

Anmälan sker senast 17/2-2016 till Emil via mejl eller per telefon
Mejl: emil_932@hotmail.com
Telefon: 073-8368968

Hej hej